Jesteś tutaj: Start / Galeria zdjęć

Artykuły

22 czerwca 2022

26 maja 2022

W sobotę 14 maja 2022r. dzieci, które przyjęły Pierwszą Komunię Świętą wraz z Rodzicami wybrały się na pielgrzymkę dziękczynną za dar Eucharystii do sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Kałkowie-Godowie i na Święty Krzyż.  W czasie pielgrzymki towarzyszył grupie Ks. Proboszcz i Pani Aneta.

Czytaj więcej o: Pielgrzymka dzieci pierwszokomunijnych - 14 maja 2022

8 maja 2022

W niedzielę 1-maja wyruszyliśmy rowerami sprzed naszego kościoła do Sanktuarium w Górkach. Była to pierwsza pielgrzymka rowerowa w tym sezonie. Wspaniała pogoda, humory dopisały. W drodze podziwialiśmy piękno przyrody. Potem modlitwa - podziękowania i prośby ...Cała pielgrzymka trwała nieco ponad pięć godzin.

Natomiast 8 maja udało nam się dotrzeć do sanktuarium już w większym składzie i różnymi środkami lokomocji. Zanieśliśmy Matce Bożej prośby o pokój na świecie oraz liczne powołania kapłańskie, zakonne oraz misyjne.

Planowane są kolejne wyjazdy. O terminach będziemy informować na bieżąco.

Każdy chętny może do nas dołączyć. Informacje u pana Grzegorza Chęcia lub Piotra Mikulskiego.

26 kwietnia 2022

15 stycznia 2022

W Uroczystość Objawienia Pańskiego tradycyjnie ulicami naszego miasta przeszedł Orszak Trzech Króli. Dziękujemy wszystkim Parafianom, którzy aktywnie włączyli się w przygotowanie tego wydarzenia, a w szczególności Pani Beacie Wyglądale i Uczniom klasy IIa wraz z Rodzicami za przygotowanie przepięknych jasełek.

14 czerwca 2021

Miesiąc maj był poświęcony w sposób szczególny Maryi. W tym czasie codziennie przychodziliśmy do kościoła lub do kapliczek na nabożeństwa, aby modlić się razem z Maryją do dobrego Boga litanią loretańską. Kapliczki są szczególnym wyrazem czci dla Matki Bożej i przypominają nam, że oprócz ziemskiej matki mamy też Matkę w niebie- Maryję.

Dzieci z klas:1a, 1b, 1c, 1d i 2a zostały zaproszone do wykonania kapliczek dla Maryi. Prace dzieci zaskoczyły pomysłowością. Kapliczki zostały wykonane z różnego rodzaju materiałów: z kartonu, z klocków lego, z patyczków, z pudełek itp. Do ozdoby dzieci wykorzystały ziarenka, wstążki, muszelki, sztuczne kwiaty itp.

W czerwcu dzieci zabrały swoje dzieła do swoich domów, gdzie znajdą dla Maryi szczególne miejsce.

Wystawa w kościele parafialnym została zorganizowana pod kierunkiem p. Anety Grzelak.

18 lutego 2020

18 lutego służba liturgiczna wraz z ks. Marcinem i opiekunami p. Marleną i p. Bogusławą udała się na wycieczkę do Siedlec. Nasz feryjny wypoczynek rozpoczęliśmy na miejskim lodowisku, gdzie mogliśmy sprawdzić swoje umiejętności jazdy na łyżwach. Następnie skorzystaliśmy z wodnych atrakcji w  siedleckim aquaparku. Stamtąd pojechaliśmy do centrum miasta. Na miejscu pomodliliśmy się w katedrze, a później odwiedziliśmy siedzibę Katolickiego Radia Podlasie. Ciekawym punktem programu było zwiedzanie Muzeum Diecezjalnego, gdzie mogliśmy podziwiać słynny obraz El Greco "Ekstaza św. Franciszka".

8 stycznia 2019

W niedzielę, 6 stycznia 2019 r., uczniowie klasy Vc ze szkoły podstawowej zaprezentowali w kościele parafialnym w Pilawie jasełka o tematyce misyjnej. W przedstawieniu poruszono problemy dzieci żyjących na różnych kontynentach świata, a zwłaszcza  dramatyczny los dzieci Syrii. Jasełka zostały przygotowane przez p. Alinę Żołądek i p. Agnieszkę Tudek.

2 października 2018

W piątek, 31 sierpnia, grupa parafian pod opieką ks. Marcina udała się na dwudniową pielgrzymkę rowerową do sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wąwolnicy. Jest to jedno z najstarszych w Polsce (diecezja lubelska) miejsc związanych z kultem Maryi siegającym najazdów tatarskich w XIII wieku. Pielgrzymowanie rozpoczęliśmy w kościele parafialnym modlitwą i błogosławieństwem, a następnie udaliśmy się w kierunku sanktuarium w Górkach, gdzie zaplanowaliśmy pierwszy postój.

Czytaj więcej o: Pielgrzymka rowerowa do Wąwolnicy

20 sierpnia 2018

W lipcu grupa pielgrzymów z naszej parafii i okolic pod opieką ks. Marcina Gnyszki udała się na pielgrzymkę do Gruzji i Armenii - pierwszych na świecie krajów chrześcijańskich.